Lepas Tekak Sendiri.

 "Manipulation is when they blame you for your reaction to their toxic behavior, 

but never discuss their disrespect that triggered you."


Betul, kan? Sejak aku kongsi idea dan tanpa izin orang buat idea tu senyap-senyap tanpa pengetahuan aku, I dont even share my move langsung dah. Be it kawan ke saudara ke office mates ke, you're on your own. Dari situ aku dah rasa bukan di situ tempat untuk aku mengadu apa-apa, atau berkongsi idea apa pun. 


Manusia akan gunakan apa yang dia boleh untuk kasi lepas tekak dia je. Time dia happy, waktu dia sedap, dia seronoklah tak fikir orang lain. Takpe. Aku okay.


I will not share anything private lagi. Especially masalah dan kegelisahan-kegelisahan aku. Aku takde pun nampak macam okay je tu. So, yeah.



0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.