Jalan-Jalan ke Taiping.

Hai, blog. 

Aku tak tahu nak cakap macam mana. Lately banyak benda best jadi. Benda tak best pun ada je. Tapi benda-benda tak best ni aku nak ambik hikmah dia je. Malas nak fikir banyak. Anyway, recap sikitlah cerita aku masa aku ke Taiping untuk reunion hari tu. 


Mula-mula kami sampai ke Taiping, aku memang plan dengan husband yang kami nak ke Kopi Satu Satu Sembilan di Ada Ruang.


Kitorang gi breakfast kat sini. Breakfast dari 8 pagi sampai pukul 12 tengah hari. Lepas tu ada menu lain pulak (mostly western food aku rasa). Next time datang aku nak try western food dia. Malam lagi cantik, tapi macam ni pun dah damai dah. Kawasan luar yang besar untuk lepak and have fun. Tepi tu dia ada longkang besar tau, tapi air jernih dan tak busuk, sampah pun takde dalam tu. Feeling wey minum kopi sambil tengok hijau-hijau siap dengar macam air sungai kat sebelah.


Ni macam stage kalau ada event. Kau google je mesti boleh tengok previous events yang diorang buat kat sini. Husband aku la yang beritahu pasal cafe ni sebab dia tengok youtube Amir Arsad datang sini dulu. 


Nasi lemak dia sedap. Kitorang nak tambah tapi dah habis pulak. Yelah, mak kau pun marah kalau kau pukul 12 tengah hari baru nak breakfast, kan. Haha!


Aku memang manis pun. Kau je suka deny. Lahhh bitter.


Pengalaman di Ada Ruang dan kopisatusatusembilan ni best bagi aku, dengan suasananya. Kau bayangkan kafe hipster tapi masuk-masuk meja kedai cina lama tu. So Taiping vibe! Lurve! Rasanya bahagian atas dia dah buat hostel untuk traveler bermalam. Boleh check di IG kopisatusatusembilan.



Sebelum gerak ke homestay kitorang sempat la bergambar sekejap and tapau vanilla latte. Akhirnya sampai juga ke kafe ni. Recommended untuk datang makan dan lepak. 





Lepas balik dari homestay pulak, esoknya aku singgah di the one and only..


Jealous betul aku dengan orang-orang Taiping yang ada Lake Garden sebesor-besor ni. Damai, tenang, teduh je. Tapi hujan je la yang kadang leceh sikit. Bukan apa. Hujan buat semua tempat jadi jauh. Even rumah jiran kau bila mak kau suruh kasi lauk berbuka.


Masa kitorang pergi ni cuaca best. Dia macam dah lepas hujan tapi dia nak hujan lagi. Sejuk je rasa. Rasanya next time kena repeat lagi ke Taiping ni. Maklumlah dah janji dengan anak aku nak pergi Zoo Taiping tu. Kena angkut geng ramai sikitlah baru best. Arghhh bestnya Taiping! Tapi aku tak lalu pun kat pokok besar yang bertongkat tu sebab malas jalan hehe.



Tu je la kot. Nanti pulak la cerita. Perut aku dah bunyi ni. Bye!





0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.