Salam Ramadan 1444 H.

Entri lewat sehari ni kira halal la.


Aku punya Ramadan bermula dengan drama sikit tahun ni. Sebelum Ramadan lagi dah banyak benda tak sedap yang aku dengar. Mungkin some people tak tahu dia salah apa sebab dia rasa apa yang dia buat tu tak salah. You cannot be a bitch just because you're old. Bak kata Blair Waldorf, bitches don't just happen, they're made.


Sebagai manusia, rasa marah tu wajar. Tapi lepas elok aku marah tu, aku baca satu buku (yang masih belum selesai), sebuah kata-kata dari Aristotle yang berbunyi:



Anyone can become angry -- that is easy. But to be angry with the right person, to the right degree, at the right time, for the right purpose, and in the right way--this is not easy.



Betul. Maka aku pun anggap semua benda tu tak penting untuk dilayan. Dan aku perlu lebih power lagi dalam mengawal kemarahan aku. Sebab yelah, sampai bila nak salahkan hormon? Haha!


Anyway, macam mana Ramadan semua orang? Orait tak orait? Semoga dipermudahkan urusan kita semua dalam menyempurnakan ibadah puasa.


Tu je la kot. Saja nak ucap kat sini walau mungkin takde siapa pun baca. Hehe.




P/S: Lana Del Rey dah keluarkan album baru. 

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.