Simpan Sajalah.

Eksistensi.


Kadang, banyak benda yang kita nak kongsi dengan kawan-kawan dengan berjumpa. Bersembang perihal semua benda dan yang tidak-tidak. Tapi entah kenapa, aku seolah-olah perlu mengemis masa orang, mengganggu jadual orang untuk sekurang-kurangnya mengetahui keberadaan mereka. 


Mungkin aku juga yang sibuk. Atau aku yang susah diajak bertemu sekarang. Mungkin beberapa orang lebih suka menggunakan status "dia sudah berkeluarga" ni sebagai alasan untuk mengecualikan. Aku cuba untuk tidak menghiraukan rasa left out ni tapi syaitan malah berusaha lebih keras. Haih.


Aku mula mempersoalkan, aku ini ada atau tidak di kehidupan orang-orang yang aku anggap sentiasa ada di hidup aku. Sampailah akhirnya aku pun perlahan-lahan memendam sendiri, hanya menjalani kehidupan yang tidak ada pencapaian, dan begini-begini saja.


Ada benda yang kita rasa tak semua orang faham, sebab tu kita harap sangat ada yang faham kita. Betul, the world doesn't revolve around you. Tapi sekurang-kurangnya, tengoklah sama sekeliling. Luar dari bulatan lain yang menutupi pandangan.


Mungkin aku ada di pojok, menunggu kalau-kalau ada yang datang bertanya, apa khabar kau hari ni?





0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.